11 juni, 2012

Föreningen DogRescue

I helgen höll vi på att bli tre hundar i familjen. Föreningen Dog Rescue, som räddade Willie från misär på gatan i Rumänien och som vi sedan köpte honom av, hade räddat en liten tik. Smilla hette hon och ack så söt hon var. Mamma smalt ju självklart direkt för den lilla krabaten men jag sa bestämt ifrån. Självklart vill jag ha många hundar men just nu orkar jag inte med det.

Dock måste jag erkänna att både mamma och pappa blev kära i Smilla och skrämde mig rejält. Det var såhääääääär nära på att de ringde och anmälde sig intresserade. Men tack och lov gjorde de inte det och istället blev Smilla bokad av en annan familj som med stor säkerhet kommer att skänka henne stor glädje och kärlek.

Lilla Smilla i hägnet i Rumänien.

Willie när han bodde i hägnet för ca 1 år sedan. Vår lilla prins..

Bilder från www.dogrescue.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar