16 juli, 2012

Gult band

Har ni hört om den senaste flugan? Nu kan man sätta ett gult band på hundens koppel om man vill att andra personer, hundägare likaså icke hundägare, ska hålla avstånd. Såhär skriver Sveriges Radio:

"Anledningarna till det gula bandet kan vara olika. Det kan bland annat bero på att hunden är sjuk, eller att den är rädd."

När det gäller Willie så har han sin bakgrund som forna gatuhund och är därför skygg och rädd för främmande människor. Även Vegas är skygg mot främmande människor så därför har vi satt ett guld band på deras koppel. Dock hoppas jag att nyheten går ut så pass att alla tillslut vet om vad det gäller. Det var bara härom kvällen som jag satte mig och tränade lydnad med Vegas när det plötsligt dyker upp  en chihuahua bredvid mitt ben. Ägaren stod då bakom en buske och vågade inte tala med mig. Vilka jäkla människor det finns. Jag menar: man ska ALDRIG släppa fram en hund till någon om man inte frågat innan. Och man ska ALDRIG hälsa på en hund om man inte fått tillåtelse. Det är otroligt respektlöst och det handlar om allmänbildning.

Så om ni har en hund som ni känner behöver sitt "space"- sätt ett gult band på kopplet. Förhoppningsvis så förstår människor vad det betyder nu.

Bild från www.oppioscrapbooking.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar