23 juli, 2012

Kantarellsök (typ)

Jag har lagt bloggen åt sidan ett tag då jag har spenderat tiden med min familj och släkt! Jag har även hunnit bli 18 år och med ytterligare två födelsedagar så vi har haft fullt hus sedan förra måndagen. Men nu är vi tillbaka!

I förrgår var vi ute i skogen och plockade svamp! Kantareller för att vara exakt. Vegas älskar att springa i skogen medan vi yrar runt och det var inte sämre denna gång heller! Dock kan han inte söka efter kantareller, det har vi inte lärt honom. Kanske en vacker dag?
Sedan på kvällspromenaden gick vi förbi en tomt där det kryllade av gigantiska kantareller närmast diket. Självklart var jag tvungen att sno några (jag har inte sett livstecken i det huset på ett par år så det var lungt) men Vegas tog ändå på sig rollen som vakthund. Han satt så fint i diket och tittade ut mot gatan, hehe. Min lilla prins, vad skulle jag göra utan dig?



1 kommentar: